حضور بریجستون و میشلن در کنفرانسی جهت کاهش انتشار CO2




حضور بریجستون و میشلن در کنفرانسی جهت کاهش انتشار CO2

بریجستون و میشلن دیدگاه مشترک خود را در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی افزایش استفاده از مواد کربن سیاه برای ساخت تایرها ارائه دادند. این ارائه در کنفرانس کربن سیاه بازیافت شده اسمیترز در 22 نوامبر 2021 در آمستردام، هلند بود که دیروز برگزار شد.

هر سال تخمین زده می شود که یک میلیارد لاستیک در سراسر جهان به پایان عمر مفید خود می رسند و علیرغم چالش های بازیافت و بازیابی مواد از لاستیک های فرسوده، این صنعت هنوز در دستیابی به یک پایداری ثبات کافی را ندارد.

کمتر از 1 درصد از مواد کربن سیاه که در سراسر جهان برای تولید لاستیک‌های جدید استفاده می‌شود، از لاستیک‌هایی می‌آید که عمر مفید آنها به پایان رسیده است و این به دلیل وجود برنامه ریزی ضعیف برای بازیابی و استفاده مجدد از مواد سیاه کربن است.  با استفاده از کربن سیاه بازیافت شده، صنعت تایر قادر خواهد بود وابستگی خود به پتروشیمی ها را کاهش دهد و همچنین انتشار CO2 را تا 85 درصد در هنگام تولید تایرهای جدید در مقایسه با استفاده از مواد اولیه کاهش دهد.

در آمستردام، هر دو شرکت راه‌هایی برای ترویج و افزایش استفاده از کربن سیاه بازیافت شده برای تولید تایرها و محصولات لاستیکی جدید ارائه خواهند کرد. بریجستون و میشلن به دنبال ایجاد طیفی از سهامداران، از جمله تولید کنندگان تایر، تامین کنندگان کربن سیاه، شرکای تجزیه در اثر حرارت و استارت آپ های فناوری هستند تا سرعت پذیرش و عرضه مواد بازیافتی را افزایش دهند.

جیک رونشولت، معاون استراتژی و تحول بریجستون اروپا، خاورمیانه، هند و آفریقا، گفت: افزایش استفاده از کربن سیاه بازیافت شده در لاستیک‌ها برای دستیابی به چشم‌انداز بریجستون برای جابجایی و حمل و نقل پایدار بسیار مهم است. ما به همراه میشلن و سایر ذینفعان، می‌توانیم در این ابتکار مهم حرکت حیاتی ایجاد کنیم و تلاش‌های خود را برای کاهش انتشار CO2 و تولید محصولات از مواد کاملاً تجدیدپذیر و پایدار پیش ببریم.

ساندر ورمولن، نایب رئیس کسب و کار بازیافت محصولات لاستیکی میشلن، اظهار داشت: سال ها بحث در مورد محدودیت ها و موانع مختلفی که صنعت لاستیک را از استفاده از مواد خام و یا بازیافتی در مقادیر قابل توجهی باز می داشت، ادامه دارد که ما احساس کردیم زمان آن رسیده است که این مسئله را متوقف کنیم و فعالانه در یافتن راه حل هایی که صنعت لاستیک را قادر سازد تا با افزایش توانایی خود در استفاده از مواد بازیافتی از لاستیک های فرسوده، مشارکت کنیم.

به طور مشترک، هر دو شرکت یک راه حلی ایجاد خواهند کرد که هدف آن تشریح نقش صنعت تایر در دستیابی به اقتصاد بازیافتی است و آنها قصد دارند در اواخر سال 2022 یک مقاله دیگر منتشر کنند که در آن الزامات فنی، ویژگی‌ها و راه‌حل‌های پیشنهادی برای افزایش استفاده از کربن سیاه بازیافت شده در آن بیان می‌شود.

منبع خبر: tire technology


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0